I oktober 2018 havde alle med interesse for lydkunst og forskning, mulighed for at udvide sit netværk og dykke dybere ned i lydkunstens verden, da det åbne symposium Sound Forms løb af stablen.

Danmark har et mangfoldigt og bredt miljø af kunstnere, der arbejder med lyd som grundmateriale. Kunstnere arbejder ofte alene og hver for sig, hvorfor fælles sparring og kunstnerisk refleksion kan være vigtigt for både inspiration og videreudvikling. 

Sammen med Kunstakademiet og RMC har Snyk været samarbejdspartner på Sound Forms – et symposium med foredrag, lydvandringer, workshops og lydkunst. De overordnede temaer var akustisk økologi, lydoplevelser og lytteprakisser og alle med interesse for feltet havde mulighed for at deltage. 

I løbet af tre dage gav kunstnere og forskere fra både ind- og udland indblik i deres praksisser med lyd. Blandt andet kunne man møde den canadiske komponist, radio- og lydforsker Hildegard Westerkamp, de amerikanske lydforskere Linda Ruth Salter og Barry Blesser, samt en række danske lydkunstnere og -formidlere – herunder Ursula Nistrup, Tobias Kirstein og Kristian Hverring.

Sound Forms fandt sted fra den 11. -13. oktober i København på Rytmisk Musikkonservatorium, Det Kongelige Danske Kunstakademi, Kunsthal Charlottenborg, Den Sorte Firkant og Koncertkirken.

Projektet er støttet af SNYK, RMC,Det Kongelige Danske Kunstakademi, Københavns Universitet, Kunsthal Charlottenborg og Kulturministeriet. 

Projektet har til formål at samle danske lydkunst og -forskningsmiljøer og samtidig udgøre en indfaldsvinkel til Danmark for udenlandske interessenter.